Tejszaporítás project

Tejszaporítás project

Előzmények

2014. augusztus 17. - kisbaris

Ági vagyok, az 5 hetes Jóstika anyukája. Szoptatási problémám van, ami nem hagy nyugodni.

Már a terhességem alatt is maximálisan meg voltam győződve róla, hogy ha az ég rám szakad, akkor is szoptatni fogom a babámat. Mindez jól is indult, a kórházban a születése utáni 2 órát Jósti már szopizással töltötte, és utána is a 3 nap alatt amikor csak tudtam mellre raktam. Ennek eredményeképpen 2. nap reggelre belövellt a tej, a mellem hatalmasra duzzadt és melegedett, egy nővér segített kimasszírozni és megindítani az ürülést. Annyira boldog voltam, hogy még a fájdalom ellenére is folyamatosan szopiztattam a Kicsit. Utolsó nap éjszaka kétszer hozták vissza, hogy nem bírnak vele annyira sír, szoptassam meg újra. Én így is tettem, de nem sokat aludtunk.

Reggel mehettünk haza. Nap közben a kórházi szopi rendet követve, ami azoknak az anyukáknak volt, akikkel nem volt ott a baba egész nap, három óránként szopiztattam (1. rontás). Evett, aludt. De éjszaka egyszerűen nem akart aludni, csak sírt és cuppogott, én meg kezdő sőt laikus anyukaként nem tudtam mit tegyek, mi baja lehet, hiszen szopizott rendesen (persze a mennyiséget nem tudtam), így hát elkeseredésünkben Férjemmel odaadtuk neki a cumit. (2. rontás). Így sem sokat aludtunk.

Másnap mentünk haza a saját otthonunkba, ott ismét ez történt, hogy Jósti sírt és cuppogott szopi után is. Itthon volt már babamérleg és tudtam nézni, hogy 30 ml-t eszik átlagban. Gyanútlan voltam, tehát azt hittem, hogy a hasa fáj. Éjszaka a kétségbeesés a tetőfokára hágott, mivel ismét nem aludt csak sírt és cumizott mindent ami elé került. Ekkor eljutottunk oda, hogy kevertünk egy üveg tápszert. (3. rontás)

Végül hajnalban írtam a barátnőmnek, aki másfél hónappal idősebb baba anyukája, hogy mégis mennyit kell enni egy pár napos babának???? Mire jött a válasz, hogy kb. 60 ml-t. Itt dobta le az agyam az ékszíjat, hogy én mennyire buta vagyok, hogy még ezt sem tudtam, a picibabám meg két napja éhezik. Tehát a 30 ml (vélelmezett)(fúj babamérleg) szopi mellé még 30 tápszert adtunk. A helyzet változatlan maradt. Ment mindez addig, amíg a 4 napos babám 100 ml kajálás után megnyugodott és elaludt.

Ettől kezdve az aggasztott folyton, hogy egyrészt már a kezdetektől nem tudom tejjel táplálni a Picurt, másrészt, hogy miért ilyen sokat eszik, ez nem is normális dolog, hogy dupláját fogyasztja az átlagnak. (Később erről is olvastam, hogy nincs is olyan, hogy nem jó mennyiséget eszik egy baba) :)

 

Nos, ezek az előzmények, a folytatás röviden annyi, hogy míg 30 ml/szopi vagy fejés mennyiségről indultam, a 2. hét végére 15-20 ml-re apadt. Amiket próbáltam: urtica urens homeo, mecsek tea, karamalz, motherlove, fitolac tea. Egyikkel sem változott a helyzet. A szoptatási gyakorlatom megmaradt 3 óránkénti szopi (illetve az ébredéseihez igazodva) és pótoltam a tápszerrel kb. 90-110 ml összfogyasztásig, így valóban 3 óránként éhezett meg.

Én ebbe a helyzetbe nem nyugszom bele, én szoptatni akarok úgy, hogy a babám minden csepp étele az én tejem legyen!!!! Nagyon sokat olvastam azóta, a szoptató Liga oldalát, tanácsadó oldalakat és a Szoptatási tanácsadás facebook csoportban valóban sorstársakra leltem. Itt figyeltem fel egy Anyuka hozzászólására, aki hasonló cipőben járt, hogy 3. naptól tápszerrel pótolt, viszont a 7. hétre teljesen ki tudta váltani szopival a tápszert. Ez nekem akkora lökést adott, hogy írtam is neki gyorsan, hogy írja le hogyan csinálta.

A bejegyzés trackback címe:

https://anyatejszaporitas.blog.hu/api/trackback/id/tr266610657

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása